12 junio 2013

Què és la intel•ligència emocional?
És la capacitat de controlar i regular les emocions d’un mateix per resoldre els problemes de forma pacífica, obtenint un benestar per un mateix i per els altres. Existeixen una sèrie de característiques bàsiques que defineixen a una persona emocionalment intel·ligent tals com posseir un grau d’autoestima elevat, ser positiu, saber donar i rebre i tenir empatia envers els demés.

Reconèixer els propis sentiments és crucial alhora de potenciar la intel·ligència emocional d’un mateix. Una alta capacitat per expressar els sentiments positius i negatius, de controlar els sentiments, les il·lusions i motivacions i la recerca de l’equilibri entre l’exigència i la tolerància són elements claus per ser una persona emocionalment intel·ligent.

Tothom té dificultat per superar les frustracions, les derrotes i tenir valors alternatius i estratègies per assolir l’èxit són capacitats pròpies d’una persona intel·ligentment emocional.

Tenir autocontrol emocional, és a dir, la consciencia d’un mateix i l’autoregulació així com l’automotivació ajuden a establir relacions interpersonals i desenvolupar habilitats socials que enforteixen dia a dia a l’individu per afrontar tot tipus de situació.

Les estratègies per estimular la intel·ligència emocionals en els nens són:

Donar nom als sentiments: ser capaços d’anomenar les emocions ajuda a reconei-xe-les. Saber que és el que sentim ens capacita per entendre millors que ens passa. 

Relacionar els gestos amb els sentiments: és important que els nens aprenguin a identificar les emocions de les altres persones i així desenvolupar l’empatia.

- Orientació: si un nen reconeix les seves emocions sap com afrontar-les.

Ensenyament amb exemples: és la millor manera per a que un nen entengui com expressar-se adequadament sense causar danys.


Servei de Salut Mental i Logopèdia
Per a més informació pot fer clic aquí!

0 comentarios:

Publicar un comentario